KPMG: ondernemingen niet klaar voor klimaatverandering

Ondernemingen zijn niet voorbereid op de gevolgen van klimaatverandering. Stelselmatig onderschatten ze de invloed en economische gevolgen ervan. Dat meldde accountantsbureau KPMG woensdag naar aanleiding van een onderzoek.
Het accountantsbureau keek bijvoorbeeld naar de toekomst van toeristische attracties zoals het Australische Groot Barrièrerif als de temperatuur straks 2 tot 3 graden stijgt. Dit koraalrif is het grootste ter wereld en fungeert als een toeristische trekpleister voor Australië. Ook onderzocht KPMG of de gezondheidszorg en de farmaceutische industrie voorbereid zijn op extreme weersomstandigheden.
Ruim 80 procent van de onderzochte sectoren zit in de gevarenzone, aldus het rapport. Acht sectoren lopen accuut gevaar. “De bedrijven hebben een verhoogd risico op het moeten stoppen met bepaalde activiteiten, wat zelfs een faillissement tot gevolg zou kunnen hebben”, aldus een zegsman.
Volgens KPMG treffen de bedrijfstakken in de gevarenzone op dit moment onvoldoende maatregelen om zich te wapenen tegen de gevolgen van de klimaatverandering. Om welke takken het precies gaat, is nog niet bekendgemaakt.
KPMG deed onderzoek in achttien bedrijfstakken, waaronder de luchtvaart, de transportsector, de chemiesector en de telecommunicatie. Het onderzoek, dat volgende week wordt gepresenteerd, richt zich niet alleen op de daadwerkelijke klimaatverandering. Ook gaat het in op bijvoorbeeld wet- en regelgeving die wijzigt door klimaatverandering.
[Telegraaf]

bewaar / print / e-mail / deel met anderen
  • Print
  • PDF
  • email
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Hyves
  • Facebook
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Netvibes

About Wessel Zweers

Comments

One Response to “KPMG: ondernemingen niet klaar voor klimaatverandering”
  1. Erik van Erne, stichting Milieunet zegt:

    Er is geen ramp !
    http://www.stichtingmilieunet.nl/andersbekekenblog/?p=649

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!